fredag 16 oktober 2009

Time Flies


Denna veckan vet jag inte vart den har tagit vägen men tiden bara rinner iväg. På måndgar brukar jag bara vilja ta det lugnt så det gjorde jag typ. Jag var på ett bra humör efter en lite deppig helg så då bakades det ju kanelbullar med Annica, Jan och Jonas.


På tisdagen var jag otroligt trött för det blev lite senare än vanligt på måndagen så jag orkade inte göra så mycket, träffade dock Jonas lite snabbt för i skulle kolla på vantar. Jag hittade ett par snygga som kosta 60 Euro någonting i julklapp till mig själv kanske (från mamma och pappa då ^^).


I onsdags så bakade jag kanelbullar igen och sedan bar det va på avskedsmiddag för Jan som nu lämnar vårt lilla gäng. Hans syo har klyddat till det i hans studieplan så han måste börja läsa igen på direkten för annars kan han inte skriva sin D-uppsats. Lite tråkigt åt båda hållen kan man lätt säga. Middagen var för övrigt trevligt, vi var på en sydafrikansk resturang som heter Bobotie maten var otroligt god och hela stämmingen på resturangen var fantastiskt.


Igår var det min sista dag på KomEin på Ikea så jag tog med kanelbullarna som blev otroligt uppskattade. Efter jobbet så han jag prata med Paula, vilket var SUPERLICIOUS. Sedan stack jag och simmade för att kunna bege mig direkt hem till Karin och hennes stående torsdagsmiddag.


Idag så har jag i stort sätt legat i sängen till kl ett då jag begav mig till andra sidan stan för att spela Badminton med Annica och Jonas i två timmar. Kom nyss hem så nu sitter jag och fikar lite för att snart gå och handla lite mat på arcaden.


Ikväll låter det som att det blir Coco Chanel i Oberkassel ;).


Som sagt Time flies och jag fattar inte att det bara är två månader kvar. Jag har verkligen haft det helt SUPERLICIous här i düsseldorf och staden och tyskland gillar jag verkligen. Men det är också svårt om det är staden eller sitautionen som "gefällt mir". Det har varit väldigt skönt att bo själv och kunna rå om sig själv men att bo hemma har sina fördelar med. Jag tror dock att jag kommer känna mig lite instängd när jag kommer tillbaka hem. Har även börjat kolla jobb och ska sitta och skicka ut ansökningar imorgon och ibland vill jag bara hem till Malmö men ibland vill jag bara stanna här. Men jag vill också åka till andra platser och bo där. När man bor på ett stälel lär man känna staden och landet så mycket bättre. Det skulle passa mig med en- två månaders språkkurser i Paris och i Milano eller Rom.


Nej nu ska jag skriva ett brev till två små kanelsnäckor sedan måste jag dra mig.

1 kommentar:

  1. fin bild! helt fräsch och somrig;) wii det var superduper att snacka emd dig med! vi hörs vidare via mejl xoxo, yes time really flies^^

    SvaraRadera