söndag 4 oktober 2009

I'm so alone I'm getting stronger


Detta blir ett litet missmash inlägg men men. Till en början så har mina föräldrar nyligen begett sig till Flughafen och de ska ha anlänt där för 4 minuter sedan. Men de råkade glömma familjekameran, men det gör inget för nu har jag lite foton på min hund och mamma och pappa :P. Har varit en trevlig helg och vi har även testat några av de restaurangerna här i krokarna jag tycker har verkat trevliga. Vi försökte dock gå till Menta i fredags och då var där fullt (ca 30 min väntetid) så jag skulle boka bord där på lördagen men då var hela kvällen redan uppbokad med. Jaja vi åt iaf Tapas på Frida och sedan åt jag en jättegod kyckling överbakad med Mozarella med någon sorts paella till i Lördags på Friedrichskrone som jag cyklar förbi och tycker verkar trevlig. Och det var den ;).


Idag har jag varit trött hela dagen och även frysit mycket. Mamma och pappa sa bara att så är du ju, och det vet jag att jag är för jag är alltid trött och fryser mycket hemma med. JAg vet det var under midsommar förra året, då var jag så trött så jag sov verkligen hela tiden. Jag åt och sedan gick jag för att vila, sedan kom någon och väckte mig och sa nu ska vi äta igen så höll det på så hela helgen.


Idag är det söndag igen och min söndagsångest kryper sig på. Det påminnde mamma och pappa mig även om att jag har alltid haft söndagsnoja och har haft svårt att somna på söndagskvällarna. Men ikväll så ska jag se Oceans Twelve på tyska och hoppas att jag kan sova. M&P hade också med sig nyaste Elle och PLaza och jag som inte har hunnit läsa klart de tidningarna jag hade här. SÅ nu har jag DN 3 Elle 2 Plaza och 2 Dam tidningar att läsa. På det måste jag även läsa vanliga böcker. Sedan vill jag streama hollywoodfruarna och True Blood, det känns dock inte som att jag har tid till allt.


Jag har även börjat tänka på vad jag ska hitta på i framtiden. Modeskolan i Malmö vill jag ju gå på men tror iknte att jag kommer in. Om det skulle vra fallet så skulleodet vara kul att åka ner hit till Düsseldorf igen och kanske jobba som barnflicka. Jag gillar verkligen staden, kulturen, stilen och såklart affärerna. LOVISA VI MÅSTE GÅ IN I GUCCI affärern en dag, så kan vi gå in i AA sen och ragga på expediten ^^.


Nu ska jag dock gå och göra lite läxa och skriva lite brev och mejl och efter det ska jag göra det mysigt med en kopp te framför Oceans filmen.


Hoppas alla har haft en trevlig helg och att jag snart får träffa lite bekanta ansikten igen.

2 kommentarer:

  1. Fan jag vill ju inte gå in i gucci-butiken.. men okejdå, bara för att jag ska få charma tysken efteråt!! annars kommer jag ju aldrig kunna stanna kvar här. måste börja med att ta reda på vad han heter, för heter han Günter är det fan inte OK! Imorgon ska vi prata en massa igen, Anna. Saknat dig!

    SvaraRadera
  2. haha, jag vill oxå in i gucci butiken, men säg till innan så jag klär upp mig lite mer! Asså jag har oxå funderat på att kanske jobba som barnflicka här ett tag, men får se. men det står på listan, I fell in Love with the city!

    SvaraRadera