lördag 31 oktober 2009

I have found my dreamjob

PowerWomen ahead:D


MÓAHIHIHIHI ja man ska ju inte ta ut segern i förskott för mycket kan hända inom de närmsta fem åren.


Men hittade just mitt drömjobb i Frankrike. Så om jag inte ångrar att jag ska bli jurist så måste jag under de kommande fem åren göra följande:



- Lära mig helst både franska och italienska.


- Blir mer kreativ och skaffa mig kreativa erfarenheter som till exempel modeutbildningen i Malmö, gå med i en konstförening.


- Skaffa mig "an international orientation"


- "a genuine appreciation of luxury goods"


Så min lifeplan:


vår 10: TJÄNA PENGAR, plugga sykunskap, plugga högskoleprovskunskap.

Höst/vår 10/11: gå modeutbildnigen i malmö under ett år, arbeta vid sidan om, plugga högskoleprovet.

Höst 11: gå juristprogrammet (helst i uppsala eller lund). Detta kommer då ta ca 5 år. Men under de åren ska jag försöka ta någon sommarkurs i Franska och Italienska och även göra någon/några terminer utomlands. Jag vill även resa (och jobba) under tiden så lite weekends här och där och någon längre resa får det bli. Hit vill jag iaf:


Weekends:

-Milano
-Paris
-Barcelona

Längre resor:
-Dubai
-Västindien
-Marocko
-Hong Kong

Ja lite dröm blandat med verklighet blev det här men nu vet jag iaf vad jag vill göra och vad jag SKA göra.

Haben sollen wollen woche som vi säger på IKEA.

Nu ska jag dock masa mig ur sägen, hänga tvätt, klä på mig, gå och inte köpa en tröja, handla yoghurt som jag såklart glömde igår.

Dagen går ju förövrigt snabbt och klockan är redan ett och vid fyra/fem (don´t remember) så kommer Malin och sedan Jonas hit så ska vi sminka oss för ikväll. It´s Halloween och kommer bli så kul ingen kommer att känna igen mig :D.

Måste även skicka in ansökningar till fyra jobb som jag är mer kvalificerad till än my dreamjob.

Ha en bra dag så återkommer jag senare idag.

1 kommentar:

  1. wiieee, balla planer!! Jag rekommenderar komvux distanskurs och intensivt. seriöst jag lärde mig jättemycket på tyska 1 och va även i det landet där du pluggar språket. :D oh anna, låter super ju!

    SvaraRadera