lördag 10 oktober 2009

Ich bin so erstaunt


Mötte upp Malin och simmade, har ökat nu och simmade 60 längder (1,5 km) jag ökade inte så mycket men bättre tt ta lite i taget. Jag ver inte helt slut när jag var klar så det är bra. I morgon ska jag simma igen och fösöka göra det lite snabbare då, idag så prata vi konstant så det gick lite långsamt :P.

Efter det gick jag och handlade på Aldi och jag blir lika förvånad av flera saker när jag handlar där. Idag så handla jag ganska mycket och det var lite dyrare saker med som frukt och olika städartikalar men allt gick på 11 euro :).

Sedan blir jag alltid förvånad av folket som handlar där. Först när jag tänkte aldi så tänkte jag att det vra typ äckliga folk som aldrig duschar som handlar där :P. Men verkligen alla handlar där från tanter med Louis Vouitton väskor och ett par som hade likadana Babour jackor till folk som är lite mindre fräscha som samlar kuponger typ :P.

Idag har det inte hänt så mycket mer och jag ska snart möta upp Jan och Jonas och handla mat, sedan ska vi hem till Jan ohc laga thaimat till en stor bunte med folk som ska komma och kolla fotboll hos jan ikväll. Jag är inte så sugen på fotboll men kna sitta och gosa med hans WG hund istället.

I torsdags så var jag hos honom och kollade film och när vi sedan gick så hade hunden sprungit in på Jans rum och satt sig just där jag hade suttit, är inte det gulligt. När vi kom dit med brukar hunden stå i dörröppningen och vänta på oss men då sprang hion ut för att möta oss. Det är väl gulligt. CAESAR LÄR DIG NU HUR DU SKA GÖRA NÄR JAG KOMMER HEM :D. HUnden i sig är dock inte så söt.

Idag skulle jag vilja sätta mig på en bra på Ratinger strasse som vi hade After Work på igår, men med Majz istället så hade jag nog haft the time of my life.

Natalie är tydligen här i tyskland så en träff med henne nästa heög hade inte suttit fel. Jag skulle även vilja åka till Köln på fredag för att gå på fotoutställning så då blir det lite fullt upp tyvärr :(.
Bilden är dedicerad men kära syster, hittade den på Yvan Rodics blogg samma person som har facehunter. Den bloggen är för övrigt min nya häng sida :D. Sedan så har Hello Kitty Bilen kommit tillbaka så ska fotoa den nu när jag går. ;).
Imrogon blir det simning, hauseaufgabe och jobbsökning som gäller, på kvällen ska jag kolla på någon filmm massive blogg update står också på listan ;).

2 kommentarer:

  1. oh, jag gillar din blogg och inte mindre när du nämner mig.. Jo D-dorf är en aningen langt borta. det kostade 60 euro att aka hit fran Hamburg och bada städerna ligger ju i Niedersachen... Frustrerande. Borde ha haft bil och körkort.. Saknar dig tösen min!!

    SvaraRadera
  2. jaaa ville osså säga det att jag gilalr din blogg och så fats jag är dålig på att komentera! åå ifall ajg itne helelr komemr att kunna hälsa på, så räd et itne för att jag tine vill, emn för attd et är för dyrt helt enkelt,och det är svårt tt ta ledigt från skoan..vi har föreläsningar och olika projekt hela tiden..ja e ju inte ledig alls..förrutom strödagar..men då är det meningen att jag ska plugga och göra anant med..det e så mkt nu emd studetnlivet..födelsedagar och allt nytt..etc som du märkt..ha ritne ens hunnit kolla upp OM jag kan komma..men ja har ju tenta varje måand så det e svårt..dessutom har jag nog en extra tenta..får nog skriva omtenta är jag rädd..tror jag fick IG:/..ajdå..men vi frå se hur det blir emd mitt besök:) du ahr det säkeret så fint där, du får ta många foton!mmm det e kallt i malmö emd btw..jättekallt..men jättesoligt! udnerbar höst! SAKNAR DIG OCKSÅ!! ska bli jättekul att träffa dig igen och umgås när du komer hem..men jag tycker att du förtjänar att ha så kul i tyskland..och njut nu tiden ut;) wii pusss<3

    SvaraRadera