lördag 3 oktober 2009

Permanent Vacation




Nu är mina föräldrar på besök men tydligen så är det tysklandsnationaldag idag så det var en liten miss. För då hade de fått komma en annan dag för alla affärer och så var stängda idag. Men det kanske var bra för då skulle bara mamma klaga på alla människor i stan och idag var det inte så mycket folk så man kunde ta det lugnt och spatsera omkring, så vi tog en fika m.m. Egentligen hade jag tänkt gå på Museum Kunst Palats men jag var inne på Turistbyrån igår och fråga om det vra öppet och då sa mannen där nej. Jaha då får jag tänka om vad vi ska hitta på istället. Iaf så gick vi bort till Museét och tydligen så hade det öppet. Jaha men då hade vi gått ända in till stan och då hade päronen ingen lust att gå in där (tänk på alla kyrkor och museum jag har fått gå in på som jag inte ville när jag var liten).

Fick en liten kommentar av Natalie som jag blev glad över. Jag saknar dig med och alla i mina vänner och staden Malmö. Ska bli roligt att komma tillbaka men vi här nere prata om det en annan dag. Och det kommer kännas heöt konstigt att komma hem igen för nu har man vant sig vid att mat och etc är så billigt här man kan få en megastor tallrik thaimat för 4 euro, hitta det hemma. Sedan så kan man inte komma på en kväll nämen gud vad gott med ett glas rött till maten. Och alla priser på vin och så är mycket dyrare hemma. Nej jag kommer allt att sakna tyskland tror jag. Jag gillar faktiskt düsseldorf men vet ej om jag vill bli kvar här. Tror det ej. Jag har även haft personer som har sagt men du kan ju komma hit och plugga. Juridik finns här och det är nog lättare att komma in på här än i svergie, men ifs så blir man väldigt låst inom ett land när man läser juridik. Men undiversitetet här är inte det finaste som finns precis.

1 kommentar:

  1. Natalie (utan H!!!) ;)4 oktober 2009 kl. 08:43

    Jag håller verkligen med dig om att tycka om Tyskland, trust me, you found the right girl then ;)Men seriöst, det är så hemskt många brister i det sociala livet without my dears men visst har man ju fått nya vänner i skolan o så. Jag tycker iaf att vi ska ska göra något megakul när ni kommer tillbaka, definitivt! Haha kanske skaka om Copenhagen's nightlife??? :D:D:D:D Oh njut och ta vara på tiden vännen!! Puss puss

    SvaraRadera