tisdag 3 mars 2009

Working 9 to 5

När det kommer till att skriva cv är jag inte så bra. Alltsomallt har jag enligt mig själv enbart fått ihop ett perfekt cv med ett kick-ass personligt brev. Detta var till en exklusiv affär som har hlga tankar om sig själv. Lite som jag alltså =P. Här kunde jag skriva bra och sanningsenligt för allt i mitt liv passade bra till deras policy och kriterier.

Det är just biten med att skriva lite om mig sig själv och hur man är som jag tycker är jobbig.
Berätta lite om dig själv och dina intressen.

Vad ska jag skriva där?? Än så länge på min senaste pl så har jag enbart skrivit: PÅ fritiden tycker jag om att träffa mina vänner. Jag vill inte skriva att jag gillar att läsa modetudningar och håller mig uppdaterad varje dag. För vad gör jag egentligen på min fritid om jag ska vara ärlig.

Detta är min fritid idag:
  • Jag är med mina vänner
  • Vi festar, myser, äter ibland middagar tillsammans och dådå och blir det lite filmtittningar.
  • Jag spelar tennis och gör pilates
  • Jag läser tidningar/bloggar om mode och trender

det var väl allt ser inte så mycket ut, men hur vill jag att den ska se ut?? Kanske så här:

  • Fortfarande litstan där uppe
  • Men med mer middagar
  • Mer resande, spontana resor med vänner.

Dte var lite tillägg men inte så mycket. Och om jag ska vara ärlig så blev det inga stpra förändringar. Så vad ska jag skriva?? Jag är ingen person som gör vollentär arbete på firtiden, jag hänger inte i garaget och meckar med min bil, jag hoppar inte fallskärm.

Måste man skaffa sig en hobby för att vara intressant? Vilken är min hobby i sådana fall?? Vad ska man skriva i sitt cv för att verka intressant??

Jag är ingen fallskärmshoppare, jag är en fisk på torra land.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar