lördag 7 februari 2009

Veckans lektyr



Nu har jag haft PLAZA och Elle hemma ett tag, har dock inte hunnit läsa dem för jag har så mycket annat att göra. Men jag har ögnat igenom dem, så nu vill jag prata av mig om allt bra som finns i dem. Egentligen skulle jag vilja ta en fika med en annan dedikerad PLAZA/Elle reader ;)

For starters så har jag inte hittat bilderna på internet från tidningarna som jag vill diskutera =( , men som både Sofia och Maja vet är PLAZAs modereportage alltid så otroligt bra och så även denna gången estetiken i bilderna är så skarp och budskapet så troligt så allt känns så verkligt. Reportaget hette btw. Would you buy a car from this women? och ena bilden var bara så optroligt sexigt kaxig men men om ni vill diskutera så visar jag gärna bilden ;).


Jag fortsätter i Plaza spåret där läser jag om svenskt mode som ska ställas ut i London, vi i Sverige fattar nog inte hur stort modeSverige är utomlands. Med tanke på senast Acne + Lanvin och såklart H&M men även Ann-Sofie Back som hostar sina catwalks i London¨. Sedan har vi modellSverige som också är stort.

En annan rolig sak var detta --> http://www.keyboardforblondes.com/

En till rolig sak är när man får se vad andra har i sina väskor och det hade dem gjort till ett litet reportage.




  • det verkar gå en piller trend bland folk även i mina kretsar märkte jag


  • Med tanke på allt man borde ha sin väska så kan jag säga att det blir tungt men jag kanske borde prioritera om min väska så att den l´blir mer intressantare.


  • Några trevliga saker som fanns i väskorna var mavala lack, mycket parfym, armband var en trend och såklart fanns david och martin representerade, en klädrollare ;), en tång ;), och andra favoriten Biotherm,


  • En till trend är att man ska ha massa böcker men som sagt ORKA,

Sist men inte minst lite 007 nostalgi. I lyon finns ett nytt koncept ställe med spa- och sportavdelnigar och en racing simulator. Detta är som ett träningsceneter för dubbeloes, innan man lämnar stället bör man besöka deras shop som sägs vara som att man hälsar på Q. Detta är värt ett besök säger jag.

Då går vi vidare till Elle och jag längat till den dagen jag flyttar hemmifrån och då kan jag tapetsera med tapeter från Your Wallpaper för de har gjort ett sammarbete med olika illustratörer. Hur häftigt med lite BUrfitt på väggen ;)

Det talades också om träslöjd och jag har fått kommentarer om att mina nya skor påminner om och träskor så jag är lite trendig ... typ =P

det var goldilicious med david och martin här känner jag mig faktiskt supertrendig med mitt halsband för david och martins produkter var medi förra elle också ;). Jag längar till nästa produkt jag köper från dem ;). När jag åker till stockholm så måste jag gå hem med en liten påse från dem ;).

Ja det var väl allt
Over and Out
ANNALICIOUS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar