onsdag 11 februari 2009

Rapportera Mera

Ja Anna hu går då skrivandet till PA. ???

- Då kan jag säga att jag har komit igång och har gjort ett fint litet schema som funkar på lovet och om jag håller det riktigt bra så ska det mesta skrivna vara klart till torsdag i vecka8 och så har jag helgerna lediga iaf och eftermiddagarna så jag tycker det är generöst.

VAd ska jag skriva om??

- JAg skriver om MIljövänliga tyger och olika märkningar. Nu ser det ut som att jag ska analysera utbudet av miljömärkningar av tyger. När jag läste lite rapporter förra helgen märkte jag hur bra det egentligen är med miljövänliga tyger. DEt kommer fler inlägg om detta. SÅ då tänkte jag revidera mina egna shopping vanor. JAg shoppar ju ganska mycket och det är jättemycket dumma kemikalier osm kommer ut i naturen. Så nu ska jag enbart shoppa second hand och eco-märken och eco-kläder så gott det går. Det började bra med att jag hittade ett par superfina sommarskor på HUMANA. Men dagen efter handlade jag ett par jeans så där sjönk jag igen. Men jag ska försöka verkligen och allmänt shoppa mindre impulsköp. Min basgarderob behöver verkligen uppdateras.

Okej vi tror inte du kommer hålla dettta!!!!

- nej inte jag heller riktigt men varje fredag ska jag utvärdera min shopping vecka ochnär man ser det så konkret så blir det enklare att ändra sina mönster så ni får se hur det går ;).

Hur går det med att sy?

- JA alla kläder är nu klara. Jag har köpt en blus second hand som jag ska sy om. även den från humana. Så idag började jag klippa lite får se hur det går. Ska försoka göra den klar även nästa vecka.

HUr ska allt presenteras??

- Jag tänkte ha en visning på skolan med mina kläder på galgar typ. Med foton på väggarna med kläderna in action so to speak. Min syster står som fotograf och jag tänkte köra ner någon helg till vår fina sydkust och ta bilder av sommarkläderna. Vinterkläderna får bli som de blir tänkte ha en fotosession på min farbrors gård tidigare i höstas med massa fiona bruna löv men det blev inte så. Mer info om det kommer.

1 kommentar:

  1. Woooew, du har blivit duktig på att uppdatera! :)
    Fast det där med shoppingen tror jag inte på förrrän jag ser det. ;)

    SvaraRadera