torsdag 16 juli 2009

Kyckling i bitar


Igår så var vi på Teekanne, en fabrik som har gjort te sedan 1882. Otroligt kul ... NOT, men lite intressant. Vi fick testa teér och så men här i tyskland har man mest frukt och ört te som inte är riktiga teér och det är jobbigt.


Efter det så åkte jag och två killar till IKEA. Vi började med att äta och där stod maträtterna på svenska, så när jag skulle beställa sa jag på den tydligaste svenskan jag kan KYCKLINGAR I BITAR och killarna skratta bara åt mig men personen fatta iaf ^^. Man fick också en svensk flagga i köttbullarna om man tog det och bussen ut till IKEA kallas des Schwedenbus. De är helt sverige sjuka. Jag fick köpt lite saker iaf efter mycket om och men.


HAr ni någonsin försökt fråga efter en sak ni inte vet namnet på. JAg skulle fråga efter grytlappar så jag fick ju förklara först på tyska sedan blev det "You know when you bake cookies.. " sjukt kul. Jag behövde en halkmatta till duschen med men det orka jag inte fråga efter.


Sedan åkte vi hem och just det ja, tydligen så låter jag som en fransyska när jag pratar tyska. Flera har påpekat detta. Hoppas bara jag ser ut som en också ^^.


kvällen var det födelsedagsfest för två st som fyllde år och efter det begav vi oss in mot stan men det sluta med att jag och en killkompis gick tidigt från baren för åldersgränsen bvar typ 40 + ( vi kom inte in på det hippa stället :P, jag hade nog kiommit in men vissa hade för fula kläder :D). iaf sluta det med att vi satt i fylleparken och diskutera livet i två timmar väldigt intressant ;).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar