söndag 12 juli 2009

Boom Boom Pow

Ja då var man alltså på plats i D-dorf. En vecka har gått och allt har flytigt på änsålänge ;). Jag går i skolan tre timmar om dagen i regel och de lärarna vi har haft hittills har varit super. Vi har hittat på lite olika saker här nere men inte för mycket. Mest försökt få lite pejl på staden och vi har fixat lite olika saker som läroböcker och telefonkort.

I helgen har det dock blivit lite festande och i fredags gick vi ut på en nattklubb här som var stor och häftig och de spelade bra musik. Igår blev det en liten middag och sedan en hemmafest som var speciell om man säger så.

Igår flyttade jag också in i Mitt WG (Wohngemeinschaft = Typ kollektiv/roommates) fast vi är bara två här så det är inte så stort. Det är därför jag inte heller har haft något internet förran nu. Idag ska jag gå en promenad med min Roommate Sophie och hon ska visa runt mig här i kvarteret så att jag hittar. Vi ska även gå ner till något som heter Media Hafen och det låter som typ Bo01 och alla de häftiga och hippa ställena ska liggar där. Zum Glück så är det bra 10 min gå väg från här jag bor :D.

Idag måste jga också sätta mig ner och göra lite läxa för vi har fått massor med grammatik uppg till imorgon och då bli vår lärare Sabine inte för glad kanske.

Nu ska jag försöka att skriva en gång om dagen om vad som händer här nere och jag uppskattar om ni har lusta att skicka ett mejl då och då ;)

Jag vill också säga att det är kul att höra att så många av er har kommit in på den utbildningen ni vill gå så lycka till med studierna i Höst ;).

Tschüs Bis bald

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar