onsdag 22 juli 2009

Kirmes


Tisdagen för mig var helt åt tjotahejti allt gick fel.

Efter en intensiv morgon bar det av till IKEA och vorstellungsgesprech (Intervju). Den gick bra och snabbt och jag ska jobba på Interior design de första två månaderna och sedan på försäljning. Men när jag jobbar på ID så måste jag börja 7.00 :(. Efter vi hade haft intervjun så gick jag och Lovisa en kompis från klassen som också ska jobba på IKEA och handla lite mat där. För min del blev det gravad Lax :D.

Sedan snabbt hem för att möta upp de andra och bada och spela volleyboll. Det gör jag gärna om fast jag fick spendera en timme på kollektivtrafiken för att komma dit och när jag väl kom fram så spela vi Volleyboll en gång och sedan börja det regna så¨då fick vi åka hem.

Väl hemma så stack jag och simma men sedan blev jag lite försenad för kvart i åtta skulle jag möta upp en kompis så skulle vi möta upp resten av gänget inne i Stan.





Men jag hann och när alla var samlade stack vi till nöjes fältet på andra sidan Rhein. Det börja dock åska och regna när vi kom över (jag har oturen med mig) så vi gick in på en resturang och tog något att dricka.



väl inne på tivolit så var det trevligt men vi åkte inget ;). Sedan bar det av hem igen. Idag så tvättar jag just nu och sedan ska jag till Die Mensa som resturangen på skolorna heter här och äta och efter det blir det skola och ikväll utgång ;)



Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar