måndag 13 juli 2009

Jag svänger vid Massimo Dutti


Ännu en dag har gått i denna härliga staden som jag gillar allt mer. Speciellt idag när vädret har varit bra. Det har varit uppåt 30 grader men ganska molningt så solen har int tagit kål på en.

Först började jag dagen med skolan kl 9.15-12.15 men lärarinnan Sabine som är jättetrevlig hon ger dock sjukt mycket läxor (fast hon gick inte igenom dagens läxa :P).

Efter det gick vi till Die Mensa och åt som är skolmatsalen på Konstakademin. De har god och billig mat och vi har ätit där nästan varje dag där. Det var ganska komiskt en av de första dagarna vi var där och inte fatta hur man skulle göra med Die Mensakarten som man ska köpa för att det ska bli biligare. Då kommer en elev fram till oss och berättar på SVENSKA :o. alla häpna det var som när vi gick i Berlin och skulle till en bar och alla bara börja tjaffsa då fick vi en rekomendation av en man som gick förbi och fatta vad vi sa eftersom han var svenska. Jaja enough with that.

Sedan gick vi till Altstadt (typ gammlastan men även centrum) och åt glass och det var väldigt glassigt ^^. Tydligen har jag fått en egen posé redan som killen på bilden härmar mig med. När jag sedan titta igen mina facebook bilder så ser jag att denna posén är väldigt återkommande med :P.

Efter det så cykla jag utmed Rhein ner till Media HAfen som är otroligt fint, som sagt tog jag en kaffe där igår med min roomie Sophie. Det påminner om Västra Hamnen men lite mer industri över det och inte så mycket ställen att sitta som på vår promenad. Men alla de häftiga resturangerna (och dyra) ligger där. Så även en nattklubb 3001 som jag gärna vill till på fredag och det ska typ vara david guetta musik så det är synd att maja och paula inte är här :S.

Nere i Hafen så träffade jag pappas kollega på Eon som visade kontoret där som var superposh det med. Och jag blev bekant med hans kollega som tydligen är mycket ute här i düsseldorf så vi får se om jag kanske följer med han och hans kompisar någon gång det skulle dock vara roligt. (mamma och pappa läs inte detta men han var ganska snygg ^^)

Efter det så begav jag mig hemåt och åt sedan satt jag och Sophie på vår balkong och åt och prata och vid åtta gick vi ut och jogga. Vi jogga i 40 min :O, men det var en jättetrevlig runda också ner till Hafen. Vi bor typ 15 min gångväg dit så det gillar jag.

Nu är jag dock ganska trött så jag ska göra lite läxa sen kryper jag till kojs.

Bis Bald
XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar