lördag 5 september 2009

Remember September?




Nu är det ny månad och hösten tog vid direkt. Har haft fullt upp denna veckan, jobb på IKEA sliter på mig. Har inte hänt för mycket i veckan, träning har blandats med gemensam middag, häng på Café Knüll som ligger i näreheten och är jättemysigt. Och igår var det utflykt med skolan och idag så har jag varit på Filmmuseeum.


Rotweinwanderweg i Ahrtal stod som sagt på agendan igår. Det var en jättetrevlig och mysig dag. Vi möttes upp på Hbf och sedan tog vi tåget mot Dernau därifrån gick vi bland vinrankorna till nästa by där vi åt lunch. Det blev Holzplatte med Kneipets egna vin från trakten. Vädret had varit okej fast lite molningt tills dess. Men nu när vi skulle få en guidead visning genom vinrankorna så började det regna. så vi gick i regnet och fick en trevlig rundvisning. Den slutade på vintillverkningsstället och där fick man smaka vin och även handla. Sedan så begav vi oss hemåt och på stationen kunde man äta vindruvor som växte där och mittimot stationen gick vilda hjortar. På kvällen så blev det lite ost och vin hemma hos mig.











I morse så vakna jag halv åtta till min stora förvåning och jag mådde inte så bra. Så jag kokade te och kollade på The Devil wears Prada. Därefter mådde jag bättre och begav mig in till stan för att möta upp två kompisar så gick vi på Filmmuseet. Vissa delar var bättre än andra. De hade en tillfällig avdelning med filmkostymer från tyska filmer riktigt roligt att se;).

Good Bye Lenin


Das wunder von Bern

Sedan gick jag till Peak Performance affären för jag behöver en varm tröja när jag går till IKEA på mornarna men de kostade lite mer här än i sverige så jag väntar att handla tills jag är hemma, denna ska det bli iaf. Jag ska även införskaffa ett till par Cheap Monday jeans och en väst från vila. Skulle även behöva ett par svarta loafers och ett par napoleon skor och svarta pumps :p.

Nu ska jag äta lite sedan ska jag sitta hemma ikväll och titta på film ;). Egentligen skulle jag till Nachtresident för de har en modevisning och nattklubb där ikväll men jag är för sjuk och jag blir rädd för att vara sjuk för då är man mer utsatt för svininfluensan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar