söndag 20 september 2009

By Malene Birger

Höst 09

På kastrup fanns en Malene Birger affär och jag blev överlycklig. Älskar verkligen hennes kläder. Allt är i lyxbohem anda med häftiga detaljer. Jag skulle kunna te med hela affären hem. Det är bara synd att jag inte har råd att handla så mycket från henne just nu, änsålänge har jag faktiskt inga kläder därifrån. Men det kommer att komma, allting är bara så snyggt.

Malene Birger är en dansk designer som bland annat har jobbat som head designer på Marc O'Polo i STockholm. Efter det så starta hon sitt första företag Day Birger et Mikkelsen, som jag också älskar. För några år sedan så starta hon By Malene Birger. Hon är mycket medveten om sin omvärld och vill förmedla detta i sina kläder. HOn har nyligen blivit utnämd som unicefs danska ambassadör och har blandannat designat en t-shirt åt dem. Hennes huvudsaklliga inspiration är sin mormor. Detta ser man starkt i designen som väcker minnen om 20-talet som har fått en rockig twist.

Detta gillar jag, jag älskar ju 20-talet och med en rockig twist känns det modernt och lyxigt med en elegant touch istället för rökig rockklubb. Sommar 10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar