lördag 14 november 2009

Wetten Dass


Förra helgen var jag på en snabb visit i Hamburg för de som inte vet det. Det var jättetrevligt och jag tycker hamburg är en underbar stad.

PÅ fredagen möttes jag av ett varmt välkommnande av familjen Vassal och en god middag. Vi satt hela kvällen och bara pratade. På lördagens eftermiddagen åkte vi in till stan och gick och tittade i affärer och jag hittade äntligen ett par stövlar som jag vill ha. De får dock inköpas på rean. Vi åkte sedan till en annan stadsdel och tog en after shopping, sekt of course what else:P.

På kvällen så kollade vi på ett programm Wetten dass, hette det och betyder slå det. Det var lite av ett vadslagningsprogramm men även ett vanligt underhållnkingsprogramm med massor av känidsar så att det sprakade om det. Programmet går bara en gång i månaden just för att de har så spektakulära programm när det väl blir av. I Lördags så var bland annat Robbie Williams, John Cusak, Lady Gaga och Davdid Garrath en tysk kändis som spelar violin otroligt bra.

På söndagen åkte jag hem på förmiddagen och flög in över ett Ruhrområde i strålande solsken. Jag såg en del platser från luften som vi var med skolan och tittade på under vår utflykt. Bland annat Zollverein.

På eftermiddagen hann jag med att träna, träffa Lovisa och fönstershoppa lite. Sedan blev det vår vanliga söndagsfika. Vi mötte upp Sofia och Malin och fikade på ett chocolateri inne i Altstadt. Efter det så åkte vi till NRW Forum och hann med att se utställnkingen We Love HAir som var jättebra och Karl Lagerfeld var med och invigde den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar