söndag 29 november 2009

Första advent








Idag är det första advent och här sitter jag i en tråkig lägenhet :P. På onsdag ska dock jag och lovisa baka och dricka glögg. På tisdag börjar julkalenderna och såklart ska jag titta på den. Detta är 50 - året det går tror jag. Det är bara sverige som har en sådan nationell tv-julkalender. Jag har frågat på jobbet men det finns inte här i tyskland. Även om julkalenderna är ett barnprogramm tycker jag att dte är en tradition att ta vara på. Men förra årets julkalender var dålig så jag hoppas att detta åreta är bättre;).

Igår åkte vi skridskor i regn och inte snö :P. Det var mysigt och efteråt gick vi och drack glühwein. Jag stack hem sedan när de andra skulle röja på stan. Här hemma börja jag titta på filmen The Polar Express, som är en julfilm för barn som kom för några år sedan. Men skit vad läskig den var, om jag hade varit 7-8 år när jag så den skulle jag inte kunna sova på flera dagar.

Idag ska jag göra lite tråkiga saker och sedan ska lovisa och jag göra vår redovisning klar som vi ska ha på fredag. Kvällen avslutas med bio och New Moon.

TREVLIG ADVENT ALLIHOPA :D

1 kommentar:

  1. Oh va allt låter så mysigt!! Jag gillade the polar express, såg den på bio (alldeles själv eftersom syster lämnade mig i sticket) och nä inte alls läskig. Älskade jul, anna vilken dag kommer du hem?? Puss <3

    SvaraRadera