lördag 1 augusti 2009

På Lördag är det fest men Fredag är ändå den dagen som känns bäst




Igår Fredag idag Lördag och en hel månad för mig här nere i D-Dorf as I like to call it :P. Och eftersom det är första gången jag bor själv måste det ju firas med att jag äntligen har fått köpa nutella :D MOAHAHHAHAH och idag så åt jag glass till frukost. Men det var mest dör att det fanns kvar fårn igår.

Igår så var det egentligen ett Hausparty/grill i Essen men eftersom de flesta av mitt Crew kände sig halvtrötta och tyckte att det var ett projekt att ta sig till Essen skippade vi det. Jag hade inte tänkt gå eftersom jag har värsta halsförskylningen.




Så vi handlade mat och laga mat och åt tillsammans, det var kul och trevligt. Innan dess hade jga först städat heöa lägeheten för Sophie hade flyttat på morgonenne och hon hade haft så brottom att hon inte ens städat sitt rum.

Sedan så hade vi en mysig kväll som avslutades med Hipp Hipp och Tiffany Persson gör Malmöfestivalen. ahahi sjukt kul iaf.

Idag så har det inte hänt för mycket. Var och handla lite och min nya WG kompis Annette har flyttat in hon är förövrigt jättetrevlig så det är bra ;).

Ikväll blir Det grillnig i Hof Garten en park på andra sidan stan typ men jag cyklar dit på en kvart ;). VI ska träffa våra tandempartners fårn Köln så jag hoppas det bli roligt och att man får öva sin tyska. De har lärt sig svenska i skolan och vill därför öva den. Det verkar som dem kan svenska bättre än vad vi kan tyska men jag hoppas få använda tyskan. De läser förövrigt Skandinavistikst på Uni (skandinavienvetenskap vem vill läsa det :O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar