söndag 24 augusti 2008

Sunny Sewing Sunday





Idag har jag enbart sytt och nålat. Faktiskt mer nåla, för det tar mycket tid att nåla. Men nu har jag gjort klart två blusar och imorgon ska jag sy klart en klänning. Senare i veckan ska jag ut och köpa tyg och lite andra saker. Sen till helgen så får söndagen ägnas till att sy igen.


Jag är då tillbaka i skolan och det är ju som det är... Vi har redan fullt upp och hela hösten är inplanerad med prov, arbeten, redovisningar och även roliga saker som fester, fika, Köpenhamn. Men skolan tar en massa tid från en så man har inte lika mycket tid till att sy som man vill. Det skulle behövas 24 extra timmar på dygnet.


Mitt i all stress är det härligt att Hösten äntligen är här, jag är nog den ende som tycker hösten är den härligaste årstiden som finns. Alla färger som finns och man kan ta en härlig höstpromenad och plocka kastanjer. Eller sitta ute i trägården under ett äppleträd med massa filtar, en bra bok och en stor kopp te som aldrig svalnar. Hösten ger mig mycket energi och det är ju bra i all denna stress. Jag hade gärna åkt ut till något slott på en jakt weekend som i min favilicous film Gosford Park. SE DEN.


Igår och idag har varit härliga dagar och igår såg jag en bra dokumentär på SVT 2. Den kanalen gillar jag, jag har blivit så trött på alla dessa program som barainte ger något utan bara är jobbiga. Dokumentären ifråga handlade om Marc Jacobs och hans jobb som Chefsdesigner på Vuitton. Där kan man tala om stress. Det var intressant att se hur dem arbetar och hur deras vardag ser ut. Jag skulle nog säga att jag knappast skulle orka jobba där men man vänjer sig. Sen med tanke på att allt handla bara om LV och MJ har massa jobb på sina egna håll; Marc J
acobs och dotter linjen Marc by Marc Jacobs.

Efter YSLs död i somras visade SVT också en intressant dokumentär om honom. Just nu har de också en serie med franska filmer, de filmern jag har sett har varit bra. Det är roligt att både se och arbeta i olika teman så som dem gör på SVT 2.


XOXO


souicilANNAlicious

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar