onsdag 6 augusti 2008

Chic + Snygg = <3

Nu har jag redan börjat skissa på två Aftonklänningar till nästa säsong. Det är nämligen så att jag ska sy min och min vänninas balklänninga till vår studentbal. Jag sydde en coctail klänning till mig och min 18-årsfest och den blev väl okej fast den skulle kunna bli bättre. Dock så lärde den mig en del, för som sagt så lär man sig av sina misstag. Nu får ju inte våra balklänningar bli fel så här måste jag ta ett steg i taget, jag har till och med tänkt att göra prototyper innan. Det gör det enklare att göra förändringar innan man klipper i det riktiga tyget.




När jag nu ska skissa på balklänningen till min vännina är detta lite svårare än om jag gör det till mig själv. Jag vet hur min kropp ser ut och vilka snitt och färger den passar i. Nu vet jag inte direkt vilka färger och snitt min vännina passar i , fast det blir en rolig utmaning. Jag har lärt mig mycket från boken Chic: Den kompletta garderoben av Karina Ericsson Wärn, det är en bok alla behöver ha för at just veta vilka basplagg som passar just på en själv. Nu har jag hittat en bok , Snyggt: En stilguide för män som är typ motsvarande för män och den tycker jag alla män ska ha i sin bokhylla. Större delen av alla människor har kläder som inte passar deras kroppar.


KÖP DEN NU!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar