söndag 3 augusti 2008

Jag syr med Batman

Nu har jag varit och sett den nya Batman filmen som var väldigt bra och jag gillade alla kläderna och platserna i filmen. Bruce Wayne bor bara så Annalicious och han är den perfekta mannen till mina kläder om man kan säga det. Bond är också en perfekt man, en blandning mellan elegans och glamour fast ändå väldigt "tufft" och äventyrligt.


Jag har också varit och inhandlat tyger, och redan fått ihop en klänning och en blus bara lite små jobb kvar på dem. Tyget till klänningen är petrol blå och tydligen väldigt inne. Jag köpte tyget i våras och skulle göra en somrig klänning men tyget är lite för mörkt för sommaren så jag sparade det och nu passar det perfekt. Tyget är organza och det blir genomskinliga ärmar, skulle dock gärna haft sidenporganza men det är lite dyrare och svårare att få tag på. Färgen som tyget har, har jag sett på många plagg inför hösten och även Maggie Gyllenhall hade en klänning i den färgen i filmen. http://www.imdb.com/media/rm3615463168/nm0350454,




Blusen är lite mer färgglad och kanske inte något jag själv hade köpt men jag ville göra något annat när all svenskt mode är ganska mörkt och urban som Acne, Nakkna, Whyred, Hope och Ann-Sofie Back. Men om man matchar det rätt kan det bli elegant och graciöst utan att det är Pippi all-over-it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar