måndag 18 augusti 2008

Elle is here

Back in business och när jag var borta hade Elle trillat ner i lådan. Sitter nu och kollar in vad som är "trendigt" och sammanfattning av de olika modehusen. Det är roligt att se att denna hösten inte blir så mörk utan färgerna finns med även om svart och grått dominerar som vanligt. Roligt att mockan har kommit tillbaka, först i Indiansommar och nu kan man hitta mocka överallt, det skulle inte sitta fel med en beige mockakjol och ett par mockasiner.

Spetsen är ju trend nummer ett men den känns redan lite ute precis som i sommras med blommor. När det gäller färger är det ädel färger och glansighet som gäller och det har jag alltid gillat mina favorit designers denna säsong är som vanligt Bottega Veneta som leverera en klassisk elegans fast inte tantig. Galliano satsar på färg för Dior och det blir ett bra resultat lite åt det hållet som jag vill komma med min Sommarkollektion. Dolce & Gabbana har alltid gjort snygga och sexiga plagg utan att förlora sin charm och de Italienska modehusen har alltid varit en favorit hos mig.

Designers jag mer gillar för säsongen är Stella McCarthney och Proenza Shouler även Donna Karan.

Guccis höst reklam har bränt sig fast hos mig och är helt underbar så är deras Parfym Gucci by Gucci. Gucci är aldrig fel och dem får verkligen fram en känsla i deras Ad's.

http://www.gucci.com/uk/campaign/fall-winter/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar