tisdag 30 mars 2010

Ticket to ride




Vem är vill följa med mig till Paris ^^

Till och med den 29 augusti pågår en utställning på Petit Palais om Yves Saint Laurent. Där finns över 300 plagg, skisser, foton och filmer. Man får följa med i hela hans karriär från de första stegen hos Dior 1958 till början av 2000 talet. ”Jag måste ju även värma upp min obefintliga franska inför hösten.” Läs mer här hos Ida.

För övrigt så drömde jag söta drömmar likt macarons häromnatten. Och dagen därefter dagdrömde jag om en perfekt weekend i Paris. Kolla in ovanstående utställning, äta på en mysig restaurang, cykla runt och kolla på alla ”sightseeing sakerna” och däremellan ha picknick vid tulierna men macarons, champagne,jordgubbar, färskt bröd, ost och fikon. Sedan dansa hela natten på Le Baron i min rosa klänning. Ja jag är lite nördig men vet vilka outfits jag ska ha med :P.

Nej nu ska jag inte skriva ner alla mina tankar här så istället säger jag som de gör på s-bahn när man når ändhållplatsen;

Unsere S-bahn Hamburg( Anna) sagt Tschüss bis zum nächsten Mal!

1 kommentar: