lördag 24 januari 2009

Tidningsätar



Jag är helt galen i tidnigar i de flesta slag. Att sitta i em mysig fotölj med en ny tidning är lyx för mig. Massa fina bilder och glansiga sidor så man ryser. Jag hittade mycket inspiration i den senaste Antik & Auktion med saker jag vill ha till mitt hem. Bland annat snygga Wegner möbelemang och Aalto vaser och AJ lampor men alla de sakerna hade jag sett innan men de är så trevliga att se på för jag älskar de formagivarna och deras verk. Jag älskar nog mest Josef Frank och svenkst Tenn. En rolig nyhet är då att Acne sak göra ett samarbete med Svenskt Tenn ;). Tillbaka till Antik & Auktion så hittade jag en fin ljusstake som jag aldrig sett förrut men den heter Knuten och är formgiven av J. Frank. OCh jag föll för den pladask ;) Förrövrigt tycker jag det är roligt med antika möbler och inredning för möblerna har en historia som visar sig i rummet. Men sedan är det roligt att blanda gammla fynd och klassiker med nytänkande design och nya formgivare.

Ps. i tidningen hittade jag även en Bond bil lotusen från älskade spion den klubbades i på Bonhams i London till 1,3 Mkr. Tydligen var det en samlare på bond saker som köpte de. Dock är jag inte sååå galen i Bond att jag sammlar på rekvisita =P. hellre på skådisarna

1 kommentar: