tisdag 20 januari 2009

La Dolce Vita

En perfekt söndag för mig varf i söndags man vakna av att solen strömmar in i rummet, sedan sitter man och myser och dricker te och läser tidningen och en bok. När Biblioteket har öppnat tar man sig en promenad dit och går runt och tittar i massa inspirationsböcker på andra våningen. Eftersom att det är "hyfsat tidigt" för en söndag är det inte alls mycket folk där så man kan gå runt i lugn och ro. På vägen hem går man förbi min fina skola sedan slinkar man in i kvarteren brevid och tittar i fönstren i massa antikaffärer och andra roliga affärer. Och när man har gjort det är man framme vid systrar och bröder där man kan luncha lite innan man går vidare hem och sticker på tennis träning som för övrigt gick helt superlicious i söndags ;)



När jag var på biblan hittade jag en liten bok om parfym som jag har läst klart nu riktigt trevligt och om jag skulle göra projektarbete igen skulle jag ha gjort det i Kemi och skrivit om Parfym och kanske labbatr lite ;). Nog om det



I boken fanns några citat som jag vill ta med;



"Var på huden ska man sätta parfymen?" frågade en ung kvinna.

"Där du vill bli kysst" svarade jag.

-Coco Chanel



När en intervjuare frågade Marilyn Monroe:

"vad har du på dig i sängen?"

svarade hon spinnande: "Chanel no. 5"









Många kvinnor världen över har fastnat för Chanel no.5. JAg är dock ingen av dem, själv anser jag att den är lite för mörk, tung och sträv även om det opfta är sådana dofter jag gillar.

Istället har Madamoiselle satt sina spår hos mig och är lite löttare och flörtigare en perfekt doft för våren och sommaren ;)



XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar