lördag 25 oktober 2008

Summer is knocking on the door

yoiiiiuuhoooo

Summer is really knocking on the door, about 65 days left of this year and seams like forever spring was here and I don't know where I left my summer.

Så därför ska jag nu ha ett litet LookBook inlägg nu om vårens ANNALICIOUS som förövrigt kan besåkads på min skola vecka 12 eller 13 ;).

  • Portofino - denna lilla underbara by som jag har förälskat mig i ligger på Italiens nordvästra kust, och här levde man jetset liv på 60-talet (á St Tropez för min generation) nu så är det enbart lyxigt och party men mer sansat, jag vet dock inte, men ska dit i sommar :) (så kanske min drömbild av detta ställe kraschas, men det bryr vi oss inte om)
  • Kylie Minogue - hennes musik har alltid gett mig stor inspiration och hennes nya video till låten Wow helt WOW så titta och få en bild av vad jag kommer att fömedla i min kollektion, för övrigt ger hennes gamla låtar Can't get you out of my head, Slow och I Believe in you en bra känlsa inför våren.
  • Tecktonik - Jag har redan pratat om tecktonik och denna dansen om man ska kalla det så är helt underbar. Mina kläder ska alltså kunna dansas i men vara lyxiga (Portofino) och möta the Urban Paris på ett bra sätt och franska är alltid så vackert oavsett om det är rap eller man läser Sartre.
  • Grace Jones och Lady Gaga - De har båda en väldigt personlig och effektfull stil och kan placeras i det mer Urbana facket. Deras självsäkerhet och målmedvetenhet lyser i deras ögon. Det kommer dock inte finnas några direkta 80-tals vibbar i min design då jag inte är överförtjust i det.
  • Bond - James Bond is always on my mind, jag säger bara Shaken not Stirred.
  • Aeon Flux - Filmen om Aeon Flux warpar in en i en framtids stil som känns helt rätt till våren.
Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar