fredag 24 oktober 2008

När fredan är slut och du ska gå ut då är det glassigt

Hej på er alla darls'


En vecka sedan jag ladda upp , har egentligen inte haft mycket skolarbete i veckan men det har varit fullt upp iallafall, jag och min V.I.P friend var bl.a.MQs release av deras nya märke Paris, Kate and I. Det var snygga kläder min inget direkt ha begär. Ha begär väcker dock mina nya superlicious fina mocka stövlar från Cashott Copenhagen ;). Danmark kan sin design, jag älskar verkligen dansk design, från Arne Jacobsen till Bruuns Bazaar. Och en rolig dansk nyhet är att SamsØe & SamsØe öppnar i Malmö tror det är nästa helg =).



För övrigt hade jag min egensydda kjol på mig häromdagen och den var väldigt omtyckt, gillar att tyget är lite blankt så att man får en lite lyxig känsla så jag hade min lite blanka kavaj till och jag rocked at work ;).







Bild: www.thezreview.co.uk

Jag har också börjat fila på min sommarkollektion och nästa vecka ska jag titta på tyg och förhoppningsvis ska första klänningen bli klar. Men lägger upp ett nytt inlägg imorgon enbart dedicerat S/s -09. Men för att få en känsla om vad den innehåller kan man titta på Aeon Flux eller Moonraker.





Och på tal om Bond så ska James i den nya filmen göra en hyllnings drink till Vesper som dog i den förra filmen. Drinken heter just Vesper och man får den om man blandar 3 cl Gordon's Gin, 1 cl Smirnoff Black och en skvätt Lillet Black (eller en annan torr vermouth). Så den kan du smutta på nu... FÖR NÄR FREDAN ÄR SLUT OCH DU SKA GÅ UT DÅ ÄR DET GLASSIGT.





Bild: www.svenssons.com kotte av Louis Poulsen


Have it superlicious, det ska jag ha för imorgon ska jag gå på promenad med mina stövlar och fika med mamsi ;) och titta på en utställning om danska lampor som alltid är snygga som sagt;)

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar