lördag 6 februari 2010

A Day with my Ego



Idag har varit en mycket trevlig dag. ( förlåt mig för att resten av detta inlägget kommer bli väldigt egoistiskt, så fortsätt inte läsa om ni inte vill). Idag har jag haft en riktigt lyxig-unna dig-egositisk dag med mig själv. Dagen började dock inte så bra och det har suttit i ända tills min promenad hem för en stund sen som jag återkommer till.


När jag vaknade var jag inte på bästa humör dels för att det tog två timmar att ta sig hem igår när jag skulle ha en early night (kom i säng kl 3). Passande är dock att jag lyssnade på 3 am med Marit Bergman och Kleerup när klockan blev tre (detta hade jag inte arrangerat).


Så upp ur sängen kom jag och hade en dålig cykel väg till gymmet där jag fick gå hela vägen. väl på gymmet körde jag en uppfriskande body-work-pass och såg en tjej som verkade trevlig och i min ålder som jag kan tänka mig bli kompis med. I omklädningsrummet efteråt hör jag att hon pratar svenska med sin mamma. Dock var jag inte på humör för att säga hej.


Sedan sov jag lite duschade, låg på spikmatta för att ta mig in till det lokala centrumet. Jag köpte bland annat en tidning och gick till starbucks. Där jag satte mig och läste tidning och tog en kaffe. Han jag beställde av var mycket trevligt och jag kunde ha sagt hej till honom med som med ovanstående gym händelse. Mitt astroskop lät väldigt lovande för mig och var precise enligt vad jag har planerat för februari förutom att jag imorgon ska träffa min själsfrände. Jag har inga planer för morgondagen men blir intressant att se hur den sluter.


Men som sagt har dagen varit trevlig och skön och jag känner mig utvilad. Dock ångrara jag att jag inte började prata med tjejen och killen, för i övriga fall kan jag börja prata med folk ganska lätt på stan.


Nu ska jag gotta ner mig i soffan och kolla på Jack Sparrow.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar