torsdag 21 januari 2010

When I grow up



Av pengar från farmor köptes boken och en kjol, av mormor och morfars pengar köptes en mobil och av mamma och pappa så fick jag ett underbart halsband och ett par skor.

Ja jag växer så det knakar för just nu har en visdomstand på väg upp, man ser en hörna av den men inte mer. Jag får ju även hoppas att jag blir lite visare av det för nu så har teoretiskt levt ¼ del av mitt liv (medelåldern för kvinnor i Sverige ligger på 82 år men i min släkt har den dock tenderser på 100, men den som lever får se :P). På mina 20 år har mitt kroppsliga jag hunnit växa upp och bli stor nu återstår bara mitt själsliga jag. För det känns inte som att jag är vuxen.

När jag blir stor …

… ska jag lära mig segla.
… ska jag lära mig ett till språk. (Italienska står troligtvis på tur)
… ska jag resa till en söderhavsö.
… ska jag alltid ha glass i kylen.
… ska jag ha en bokcirkel.

... ska jag ha ett sockerdrickaträd som Pippi har.
… ska jag ha hittat en plats wo ich mich wohl fühlen kann. DÅ, då är jag stor på riktigt.

1 kommentar:

  1. GRRRRRAAAATTTIZZ ANNNAA!!! nu blir du snart en stor flicka!! elelr det är du nu n'r du kan handla på systemet!! haha aaaw hopaps du ahde det bra d'r i tysklaND;)jaaa känner att ja opsså vill fira min 20årsdag nånstans utomlands ju (A)pussspuss hörs snart <3

    SvaraRadera