onsdag 20 januari 2010

Ring of Fire


Jag har alltid gillat att läsa och under gymnasiet ökade mitt läsintresse ännu mer. Under sista året hade vi i klassen även en bokcirkel där vi under ungefär en månads tid skulle läsa en bok. En bokcirkel skulle jag gärna vilja ha när jag blir stor men nu under detta år ska det bli mitt år av litterär upplysning. Jag har ju redan nämnt att jag har mycket tid över att läsa och jag måste även öka mitt ordförråd i mina språk och min läsförståelse inför livet och såklart högskoleproven under 2010. Jag har förövrigt redan anmält mig till högskoleprovet i år och jag har plöjt igen om två böcker. Den första boken på tyska och den andra på svenska. Mitt mål är att läsa en bok på tyska, en på svenska och sedan en på engelska, efter det börjas cirkeln om och jag övar upp alla mina nuvarande språk.

Den första boken för 2010 är;

Ps. I love you skriven av Cecelia Ahern

Denna bok finns även som film men måste säga att boken som vanligt är mycket bättre. Boken handlar om paret Gerry och Holly. Paret lever tillsammans på Irland och jobbar på och gör karriärer på sina håll. De har varit gifta i ca nio år och börjar nu drömma om barn. Helt plötsligt går Gerry bort i cancer och Holly vet inte hur hon ska gå vidare. Gerry var hennes stora kärlek sedan tonåren och hon kan verkligen inte tänka sig resten av livet utan Gerry. Två månader efter hans död dyker plötsligt ett brev upp från honom signerat Ps. I love you. Vi får sedan följa Holly under ett års tid när hon med brevens hjälp tar sig tillbaka till livet.

Jag tyckte boken var otroligt bra och man ville bara fortsätta läsa. Man fick följa med Holly i alla olika händelser och tankar som uppstår efter det att en ung person mister sin livspartner. Denna bok är definitivt läsvärd men inte sevärd
.

3 kommentarer:

  1. Den är så jävla bra!! Lääääs den!!! Förresten Marian Keyes böcker är oslagbara <3<3

    SvaraRadera
  2. och ja filmen var verkligen skit.. sorgligt med en så bra bok..

    SvaraRadera
  3. ahahai marian keyes har läst sushi för nybörjare och började på vattenmeloner men jag tycker leider nicht inte om henne :p ja filmen är skit, jag har en till bok från Cecelia Ahren Ich habe dich im Gefühl jag hoppas den ska vara bra, måste bara läsa klart min nuvarande bok The White Tiger och sedan ska jag läsa en bok om Madonna.

    SvaraRadera