torsdag 3 december 2009

Zweitausendneun


Skulle bara meddela att jag fortfarande lever och att nästa gång jag bloggar är det troligtvis ett nytt år. Men kanske samma gamla stad. 2009 var ett år som har känns otroligt långt och jag har fått gjort mycket men ändå ett år som har gått så otroligt fort. Det känns som evigheter sedan jag var och firade nyår hos ylva eller var och åt tapas på min b-day. Våren är i stort sett bortglömd men höjdpunkten var berlinresan. Eller när jag köade till HM och balen. Sommaren inleddes med studenten och den mysigaste månaden någonsin JUNI. Jag la verkligen all min energi på att umgås med mina vänner och min familj, på gott och ont.


Det bar av till düsseldorf där jag lärde känna ett underbart gäng människor som jag hoppas åtmindståne behålla en ytlig facebook kontakt med :P (det är ju så man gör idag). Detta halvåret har varit så speciellt och betydelsefullt att jag inte kna beskriva det. Även om man inte märker det så känner jag mig som en ny person också det på gott och ont.


Denna förändringen känns bra iom min 20 födelsedag men just därför är jag också lite orloig/nervös/rädd. Detta året har dock ett gemensamt drag och det är att jag har tagit tag och gjort allt jag har velat göra. Det finns inget som jag ångrar att jag gjorde eller inte gjorde. Mitt motto för detta året kan sammafattas med; DREAM it, MAKE it, LIVE it eller som jag alltid säger här i tyskland MACHT DAS.


Detta året har även varit det mest kulturella för mig någonsin. Alla gånger jaa och pappa eller farmor har knallat iväg och sett en föreställning på operan och i düsseldorf blir det inte sämre. Denna kulturella sida är något som jag gillar. Och ich habe DAS GEMACHT.

MACHT DAS är även en bra inledning till nästa år. Tänk inte detta skulle jag vilja göra, jag ska göa det är mer hur det ska låta. Så ser mitt nya år ut och min motivation är på topp just nu och redan nu ser det ljust ut för att min livsplan för våren ska klaffa. Detta blir bara bättre och bättre.


Nu ska jag dock sova och imorgon ska jag äta frukost framför den bästa julkalendern på länge.


- Mach das Anna

- Nein dass habe ich schon gemacht.


2 kommentarer:

  1. jag hoppas att vi kanbehålla en bättre kontakt än "en ytlig facebook kontakt"... hahaha! Fikor i malmö, och gå längs västra hamnen när det är fint väder o hitta på annat skoj tsm!

    SvaraRadera
  2. hahai jag var lite sarkastisk och det berörde inte alla, vissa av er och jag tror du vet vem ska jag hålla bättre kontakt med includeing you :D

    SvaraRadera